Çalışan eğitimi ve gelişimi, bir şirketin çalışanlarının yeni bilgi ve beceriler edinmelerine ya da mevcut bilgi ve becerileri geliştirmelerine yönelik devam eden çabalarını ifade eder.
Eğitim ve gelişim çoğu zaman birbirinin yerine kullanılsa da iki kavram arasında bazı farklılıklar vardır.
Eğitim, yetenek geliştirme uzmanlarının bireylerin işteki performanslarını artırmaya yardımcı olduğu bir süreçtir.
Bir eğitim programı, belirli bir prosedürün doğru olarak nasıl gerçekleştirileceğini, bir makine parçasının nasıl çalıştırılacağını öğrenmek gibi çok kesin ve ölçülebilir hedeflere dayalıdır.
Gelişim ise, daha geniş kapsamlı bir kavramdır. Birbiri ile ilintili ya da ilintisiz konuların öğrenilmesi ile elde edilen bilgiler arasında bağ kurma, neden sonuç çerçevesinde çıkarımlarda bulunma, bu bilgiyi farklı alanlara transfer edebilme becerisi kazandırır.
Gelişim insanları yeni yönlere veya sorumluluklara hazırlayan bilgi, beceri veya tutumların kazanılmasıdır.
Eğitim ve gelişim türlerinden bazıları: Koçluk, Mentorluk, Resmi Olmayan Öğrenme, Kendi kendine Öğrenme veya Deneyimsel Öğrenme
Çalışan Eğitimi ve Gelişiminin Faydaları
Çalışanların işlerinde daha iyi olmalarına ve bilgi veya beceri eksikliğine dayalı performans boşluklarının giderilmesine yardımcı olur.
Şirkete rekabet avantajı sağlar. İşletmelerin ve ekiplerin daha üretken olmasına ve gelişmiş iş sonuçları elde etmesine destek olur.
İşletmelerin değişim süreçlerinde yenilikçi ve çevik olmalarına yardımcı olabilir.
Çalışanların daha üst düzey rollere hazırlanmasında yüksek performanslı çalışanlar belirlenerek ihtiyaç duydukları bilgi ve becerilerin giderilmesi ile kariyer planlama sürecine destek olur.
İşe alma ve elde tutma için etkili bir araçtır. Çünkü birçok çalışan, mevcut işlerinde gelişim fırsatlarının olmamasını işten ayrılmalarının birincil nedeni olarak belirtmektedirler.
Tutarlı bir eğitim gelişim programı sürdüren şirketler, çalışanlarının yaratıcılığını geliştirir. Zorluklarla karşılaştıklarında daha bağımsız ve yaratıcı davranmalarına destek olur.
Şirket profilini ve itibarını artırır. Araştırmalar, çalışanlarının kariyerine yatırım yapan bir şirkette çalışanların %93’ünün daha uzun süre kaldığını göstermiştir.
Comments